2021 var igen et år præget af hjemmearbejde. Vi startede året hjemme og vi slutter det hjemme, om end i begrænset omfang. Men vi er blevet gode til hjemmearbejdet.
Selvom vi ikke når målet om en gennemsnitlig ekspeditionstid på 30 dage målt halvårligt for de matrikulære sager, har vi fastholdt en gennemsnitlig ekspeditionstid på mindre end 38 dage målt over hele året, og det på trods af, at antallet af modtagne sager er steget med 15% i forhold til 2020.
Den fortsat høje aktivitet på ejendomsmarkedet afspejler sig også i antallet af ejerlejlighedssager, som ligger på niveau med sagsantallet i 2020. Den gennemsnitlige ekspeditionstid har i 2021 været 7 dage og målet om en gennemsnitlig ekspeditionstid på højst 14 dage er således opfyldt.
Også i forhold til supporten har vi opfyldt målet om at 80% af alle supportsager vedr. MIA og ERPO skal være løst inden 5 dage. I Q4 er 92 % af alle henvendelserne besvaret i løbet af én arbejdsuge. Vi har oplevet et fald i antallet af henvendelser, hvilket vi dels tilskriver at driften af systemerne har været stabil, dels at landinspektørerne og andre brugere af vores systemer er blevet bedre til selv at finde svar i vidensbasen på de tekniske spørgsmål der opstår ved sagsudarbejdelsen.
Ud over driftsopgaverne har overgangen fra Kortforsyningen til Datafordeleren haft stor fokus, og vi er glade for, at der nu langt om længe er fundet en løsning for fildownload. Projekt ”Sikring af MIA” skrider frem, stort set efter planen. Vi har, i samarbejde med IBM og, ikke mindst, medarbejdere på landinspektørkontorerne, afholdt 2 testfester. Selvom den senest afholdte testfest desværre blev noget kaotisk, er vi glade for jeres deltagelse i testarbejdet, som giver os nyttig viden om forbedringsmuligheder og som forhåbentligt fører til, at et godt og driftssikkert system kan sættes i drift i efteråret 2022.
Vi takker for samarbejdet i det forløbne år og ønsker alle i landinspektørfirmaerne en god jul samt et godt nytår
Med venlig hilsen
Jess Svendsen
Kontorchef
Matrikel og Ejendomsregistrering