Den 8. september 2008 informerede KMS om forudsætningerne for at modtage kompensati\u0002on for det merarbejde der var forbundet ved at omarbejde matrikulære sager fra MIA2 til MIA3. Kompensation for omarbejdelse gælder matrikulære sager indsendt fra den 11. sep\u0002tember 2008 til og med den 21. april 2009.
Firmaerne sendte i september dokumentation for de sager, som var påbegyndt før 11. september 2008, dvs. de sager hvor der indgik CAD-data arbejder. Sager hvortil der ikke kræves CAD-data (ændring af hovednotering, sammenlægning/inddragelse, arealoverførsel/udstykning af helt matrikelnummer) var også omfattet af kompensationsordningen, under forudsætning af, at disse var udarbejdet i MIA inden 11. september 2008. KMS er vidende om ganske få firmaer, som havde problemer med danne dokumentationen i MIA3 for påbegyndte arbejder. Disse firmaer bedes kort redegøre for hvorfor det ikke var muligt, ligesom der skal sendes anden form for dokumentation hvoraf det fremgår, at det er en matrikulær sag påbegyndt før 11. september 2008.
Efter den 21. april 2009 kan der indsendes faktura til KMS. Vi vil bede om at der sendes én samlet faktura for hele firmaet. Opgørelserne for omarbejdelse skal dokumenteres som anført i bilag A. Opgørelserne kan udarbejdes samlet for hele firmaet eller den enkelte landinspektør med beskikkelse. Vi vil bede om at faktura og opgørelserne sendes samlet, men på to forskellige måder:
- Faktura sendes som en elektronisk faktura i henhold til vedlagte vejledning, Bilag B
- Opgørelse sendes som et Word eller Excel dokument vedhæftet en mail. Opgørelserne sendes til gangsekretariat-maj@kms.dk.