Geodatastyrelsen lancerer ny strategi

25-01-2017

Strategien afstikker kursen for styrelsens arbejde i de kommende år.

Godt og vel et år efter at Geodatastyrelsen så dagens lys for første gang, lancerer styrelsen i det nordjyske en ny strategi. Indtil nu har styrelsens officielle strategi været en midlertidig løsning.
   - Og det er helt naturligt, for det tager tid at lave en god strategi, forklarer Geodatastyrelsens direktør Pia Dahl Højgaard og fortsætter:
   - Når man laver en strategi, er det vigtigt, at få så mange input fra organisationen som overhovedet muligt. En strategi er jo kun så stærk, som de medarbejdere, der lever efter den. I virkeligheden er processen med at lave en strategi mindst lige så vigtigt som det endelige resultat.

undefined

Vision, tre pejlemærker og syv indsatsområder
Den nye strategi, som løber fra 2017 – 2019, indeholder en vision, tre pejlemærker og syv indsatsområder. Sammen med Geodatastyrelsen årlige Mål- og resultatplan afstikker den retningen for styrelsens fremtidige arbejde og kommer med konkrete eksempler på, hvordan styrelsen når i mål med sine myndighedsopgaver.
   - Med den nye strategi i hånden kan medarbejderne i Geodatastyrelsen se deres arbejdsopgaver i en større sammenhæng, samtidig med at omverdenen forhåbentligt bedre forstår, hvorfor vi arbejder med tingene, som vi gør, slutter Pia Dahl Højgaard.

Du kan downloade den nye strategi her:

Yderligere oplysninger
Presse- og kommunikationsansvarlig i Geodatastyrelsen Michael Borg Rasmussen tlf. 7254 5150 / 2670 6802, e-mail: mibra@gst.dk