Vi benytter cookies til at forbedre brugeroplevelsen.Læs mere om cookies

Fejl og mangler

Generelt er det landinspektørerne, der indberetter fejl og mangler – da de anvender systemerne dagligt i deres arbejde.
Kommuner og borgere er velkommen til at gøre opmærksom på fejl og mangler i matrikelkortet.

Hvilke fejl og mangler registreres/udbedres?

  • Manglende indhold i matrikelarkivet
  • Forkerte henvisninger til protokoller og matrikulære sager i matrikelregistret
  • Matrikulære sager, hvor skelforandringer ikke er blevet registreret/digitaliseret i matrikelkortet og hvor forholdene kan dokumenteres.

Indberetningerne vurderes og prioriteres løbende, og de absolut nødvendige fejlrettelser udføres.

Geodatastyrelsen udbedrer i øjeblikket ikke kortforbedringer for større områder i Matrikelkortet.

Indberetning af fejl og mangler i Matrikelregistret, Matrikelkortet og Matrikelarkivet kan ske her .

Læs mere om matrikelkortets datakvalitet her .